Sverok

Att synliggöra värdet av spel, kreativitet och gemenskap

Bakgrund

Sverok (Sveriges Rollspels- och konfliktspelsförbund) är Sveriges största hobbyorganisation med över 60 000 medlemmar som samlas kring rollspel, brädspel, figurspel och LARP. Som en av landets mest inflytelserika ungdomsorganisationer har Sverok en viktig roll i att främja kreativitet, gemenskap och personlig utveckling genom spel. Trots organisationens starka position och omfattande verksamhet behövde man kommunicera sitt värde och sin betydelse på ett mer engagerande sätt för att nå både nya medlemmar och beslutsfattare.

Utmaning Uppdraget var att skapa visuellt material som:

  • Visar upp bredden och mångfalden i Sveroks verksamhet och aktiviteter

  • Kommunicerar spelkulturens positiva värden och gemenskapskänsla på ett autentiskt sätt

  • Når ut till nya målgrupper som kanske inte känner till rollspel och spelkulturen

  • Stärker Sveroks position som en seriös och viktig aktör inom ungdoms- och föreningslivet

Lösning

Vi producerade en kampanjfilm tillsammans med omfattande dokumentärfotografering som fångar hjärtat av Sveroks verksamhet. Produktionen genomfördes på plats i föreningens miljöer och under verkliga spelaktiviteter för att säkerställa autenticitet.

Kampanjfilmen fokuserade på:

  • Personliga berättelser från medlemmar om vad Sverok betyder för dem

  • Visuell dokumentation av olika spelformer och aktiviteter

  • Gemenskapskänslan och de sociala värdena som skapas genom spel

Fotograferingen omfattade:

  • Dokumentärbilder från rollspelssessioner, brädspelskvällar och LARP-events

  • Porträttfotografering av medlemmar i deras spelmiljöer

  • Aktivitetsbilder som visar kreativitet, samarbete och glädje i spelandet

  • Miljöbilder från Sveroks lokaler och events som visar organisationens omfattning

Resultat Med det nya visuella materialet har Sverok fått kraftfulla verktyg som:

  • Ökar förståelsen för vad rollspel och spelkultur handlar om
  • Attraherar nya medlemmar genom inspirerande och inkluderande kommunikation
  • Stärker organisationens trovärdighet gentemot myndigheter, bidragsgivare och samarbetspartners
  • Skapar engagemang i sociala medier och digital marknadsföring

Kampanjfilmen och bildmaterialet används idag i Sveroks externa kommunikation, medlemsrekrytering och opinionsbildning – visuella berättelser som på ett kraftfullt sätt förmedlar hur spel skapar gemenskap, kreativitet och personlig tillväxt för tusentals unga människor i hela Sverige.

  • Services
  • Foto
  • Film
  • Credits
  • Foto: Max Wilavik
  • Technologies
Visit Site
Sverok tröja